A digitalizációban bíznak a kereskedők

Ablakfelújítás – A digitalizációban bíznak a kereskedők

Bár sikeres évet zártak, idén visszaeséstől tartanak az építőipari kereskedők. Jelentős részük főként az új lakások építéséhez szükséges építőanyagokat forgalmaz, emiatt nagyon tart a lakásépítések lassulásától – számolt be tapasztalatairól Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője a Portfolio.hu portálnak.

A kereskedelmi szakember szerint – főképpen a hasonló félelmek miatt – az elmúlt években sokat javult a kereskedések vevő- és partnerkommunikációja, törekednek, hogy több csatornán érjék el a közönségüket. Az ügyvezető becslése alapján a kereskedések fele használja a Facebookot üzleti célokra. A szakember szerint ugyanakkor számos kiaknázatlan lehetőség áll a kereskedések előtt. Kevesen használnak webáruházat, mert a többség szkeptikus az online kereskedelemmel szemben. Úgy gondolják, a vevők nem akarnak építőanyagot vásárolni az interneten, holott ez az online kiskereskedelem bővülésével ez törvényszerű.

Áruházak a weben

Az online vásárlás másfél évtizede még teljesen ismeretlen fogalom volt, mára viszont a mindennapok szerves részévé vált. A nagyvilágban egy pizzát értékesítettek első alkalommal az interneten, legalábbis a Pizza Hut étteremlánc szerint az ő 1994 augusztus közepi tranzakciójuk az úttörő, ha a mai értelemben vett internetes kereskedelemről beszélünk. (Egyes források ugyanakkor megjegyzik: Sting Ten Summoner’s Tales című albumát egy héttel korábban megrendelte valaki a New Hampshire-i Net Market Company-tól.)

Tartós fogyasztási cikkek, számítástechnikai és szórakoztató elektronikai termékek mellett egyre többen és többször vesznek például ruhákat, cipőket, könyveket és egyéb kulturális árucikkeket, lakberendezési tárgyakat és játékokat, sőt élelmiszereket és más FMCG-termékeket is. A fogyasztók kegyeiért egyre tovább éleződött a verseny, ami nemcsak szolgáltatásfejlesztésben, hanem főként a kommunikációra költött hatalmas összegekben és a mára részben fenntarthatatlanná váló árversenyben is megmutatkozott. Ez a verseny időnként már korábban is megmutatta negatív hatását, például az ingyenes kiszállítás erőltetésében a logisztikai fejlesztések kárára, ami a tömegesen késő év végi csomagokban csúcsosodott ki.

A digitalizáció számos további területen is ígér hatékonyságnövekedést. Sok helyen még mindig papíron intézik az ajánlatkérések és megrendelések kezelését. A digitalizációval mindez összehasonlíthatatlanul gyorsabb és pontosabb, ami növelheti a versenyelőnyt.

Ha tetszett írásunk, ossza meg a Facebookon. Ha egyéni tapasztalata van, ami e cikkhez kapcsolódik, megoszthatja itt, a cikk alatt vagy akár facebookos oldalunkon is.

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...