Ennyi az ideális hőmérséklet a lakásban télen

Ablakfelújítás – Ennyi az ideális hőmérséklet a lakásban télen

Felesleges és pazarlás is túlfűteni a lakást. A túl alacsony hőfok viszont megfázáshoz, megbetegedéshez vezethet. De mi az ideális hőfok otthona különböző tereiben? Íme, mutatjuk az ajánlott hőfokokat!

Annak ellenére, hogy hideg van, az alacsonyabb hőmérséklet önmagában nem képes arra, hogy megbetegítsen. Gondoljon csak bele, a tőlünk északabbra élő népeknél hamarabb kezdődik a hideg időszak, és később is ér véget, mégsem betegeskednek végig. A téli megbetegedések oka legtöbbször az, hogy nem öltözünk fel rendesen, ezzel gyengül az immunrendszerünk, és így hamarabb nyelünk be mindenféle bacilust vagy vírust, amik egyébként, normál esetben nem volnának hatással ránk.

Nem ciki, ha rendesen felöltözünk télen akár otthon is! Öltözködjünk ön is rétegesen, mint a gyerekek. Ha tudom, hogy órákig fogok szobrozni a gyerkőccel a játszótéren – mert mozognia, levegőznie muszáj –, akkor érdemes felvenni a harisnyát a farmer alá, meg a jó meleg pulóvert, és nem kell szégyellni, hogy furán áll a fejen a sapka, inkább mosolyogjanak meg, semhogy fázzak!

Otthon mennyi az annyi?

  • A nappaliban 21 fok a tökéletes, de 18 foknál semmiképp ne legyen hűvösebb, mert könnyen megfázhat.
  • A konyhában elég a 20 fok, pláne, ha rendszeresen szokott sütni és főzni.
  • A hálószobában 18-19 fok ajánlott, ott általában úgyis csak este, alváskor tartózkodik. A pihentető alváshoz pedig jobb a kicsit alacsonyabb hőmérséklet.
  • Gyerekszobában 21 fok legyen, a csecsemők szobájában viszont mindenképp 23 fok az ajánlott éjjel is, nappal is.
  • A fürdőszobában 21-22 fok az ajánlott. Ha a WC külön van, ott nem kell, hogy 20 foknál melegebb legyen.
  • Az előszobában elég a 16-17 fok, ott úgysem tartózkodunk hosszabb ideig.

A napfény hiánya okozza a téli depressziót?

A sok sötét ugyan nem kedvez a hangulatunknak, a kutatások szerint nem okolható kizárólag a sötétség a téli depresszió miatt. Gondoljon csak a hideg kapcsán már említett északi népekre, ahol jó, ha 4-5 órán keresztül van világos – ők mégsem depressziósak. Sokkal inkább okolható a depresszió kialakulásáért: a mozgáshiány, a karácsony környéki stressz, az anyagi problémák, a túlzott munkahelyi elvárások, az év végi hajtás. 

Ha a témában további információt keres, érdemes megnéznie facebookos oldalunkat is.

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...