Hol tart a digitális átalakulás az építőiparban? II.

Ablakfelújítás – Hol tart a digitális átalakulás az építőiparban? II.

Az építőipar az egyik olyan, a gazdaság számára is kiemelten fontos ágazat, ahol a digitális átalakulás csak később és kicsit nehezebben tört utat magának szemben más, egyértelműbben irodainak gondolt szektorokkal. De hol tart most ez a folyamat? Mit lehet az építőiparban digitalizálni? Cikksorozatunk ezt járja körül kicsit – az első részét itt olvashatja.

A tervezés eddig is gépen ment, de mit lehet még digitalizálni?

Ott tartottunk, hogy a digitalizálás alapvetően azon feladatok átvételét jelenti, amelyek jól körülhatárolható lépésekből állnak, és általában lélekölők. Tehát egy vállalkozás digitalizálása nem akkor történik meg, amikor számítógépeket, szoftvereket alkalmaznak az addig papíralapú folyamatok modernizálására, hanem akkor, amikor már digitális csatornákon szereznek ügyfelet, amikor szolgáltatásaikat valahogyan kiegészítik digitális elemekkel; amikor azok alapján az adatok alapján gondolják újra a szolgáltatásukat, amelyeket az ügyfeleik valós használata alapján gyűjtöttek, vagy amikor automatizálják azokat a gyakran lélekölő rutinfeladatokat, amelyekkel addig kollégáiknak kellett megküzdeniük.

Az építőipari folyamatok digitalizáltságában meghatározó szerepe volt a BIM (building information modelling) létrejöttének. A BIM segítségével jelentős pénzt lehessen megfogni: egy építőipari projektnél, ahol jól összerakott tervek vannak, akár 15–20 százalékkal is csökkenthetők a kivitelezési költségek. Minél jobb a tervezés, annál olcsóbb, gyorsabb, pontosabb a kivitelezés, ami a sor végén nemcsak a projektek tervezőit, fejlesztőit és építtetőit fogja befolyásolni, hanem mindenkit, aki lakik, dolgozik vagy használja az adott épületet, építményt.

A hatékonyságot javítani

Érdemes olyan eszközként tekinteni a digitalizációra, amivel gyors hatékonyságjavulást lehet elérni a gyártásban, a logisztikában, a vevőszolgálaton, a kereskedelemben és az egyéb szolgáltatásokban egyaránt. 

A technológiai újítások bevezetésénél a termelés gyorsaságának, hatékonyságának és biztonságának növelése mellett a munkavállalók munkavégzésének könnyebbé tétele is fontos szempont, de a társult szolgáltatások, mint például egy online rendelési rendszer, amivel nyomon követhető a megrendelt áruk célba érése, szintén nagy segítség lehet egy határidőkkel zajló építkezésnél, felújításnál. 

Arra érdemes törekedni, hogy csak azoknál a feladatoknál vagy részfolyamatoknál alkalmazzunk emberi munkaerőt, ahol az valódi hozzáadott értéket jelent. Ahol az emberi munkavégzés hatékonyságát digitális eszközök alkalmazásával növelni lehet, ott érdemes fejleszteni. Az ugyanis törvényszerű, hogy az építőipar sem tudja elkerülni a digitalizációt.

Ha tetszett írásunk, ossza meg a Facebookon. Ha van a témában tapasztalata és hozzászólna, megteheti itt, a cikk alatt vagy akár facebookos oldalunkon is.

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...